Bramy garażowe

Bramy garażowe mają bardzo duży wpływ na wygląd elewacji. Dlatego producenci wciąż wprowadzają nowe wzory i kolory. Również pamiętają o tym, żeby bramy garażowe były wygodne w obsłudze i bezpieczne. Przy wybieraniu bramy garażowej, pamiętajmy zwrócić uwagę na wygodę użytkowania i jej koszt oraz możemy wybrać wersję bramy z ociepleniem lub bez. Bramy mają udogodnienia np. świetliki lub drzwi, warto się też nad tym zastanowić. Duży wpływ na wybór bramy do garażu ma długość znajdującego się przed nią podjazdu. Dziś stare bramy skrzydłowe zastępują nam bramy nowoczesne i wygodniejsze w otwieraniu takie jak: segmentowe, uchylne i rolowane. Żeby do garażu docierało światło dzienne, w bramy wmontowane są świetliki.

Bramy segmentowe

Bramy segmentowe zbudowane są ze segmentów połączonych specjalnymi zawiasami. Segmenty ułożone są poziomo i otwierają się do góry. Są również bramy zbudowane z segmentów pionowych, takie bramy otwierają się do wewnątrz garażu na jedną lub dwie strony. Nadają się do małych garaży. Bramy segmentowe nie zajmują miejsce przed garażem, więc zaleca je się do garaży z których wyjeżdża się bezpośrednio na ulicę lub gdzie jest mały podjazd.

Bramy rolowane

Bramy rolowane zbudowane są podobnie jak rolety okienne. Ich konstrukcja złożona jest z wąskich listew. Brama zwijana jest na specjalny wał zamocowany pod sufitem, w garażu lub na zewnątrz. Bramy te zajmują najmniej miejsca ze wszystkich bram. Sprawdzają się gdzie ściany są zabudowane półkami. Nie wymagają też zostawienia wolnej przestrzeni przed garażem. Są wygodne w obsłudze, stosuje się je z napędem elektrycznym, ponieważ są dosyć ciężkie.

Bramy uchylne

Bramy uchylne mają bardzo prostą konstrukcję budowy, łatwe są w montażu i obsłudze. Należą do najtańszych bram. Skrzydło bramy uchylnej ma konstrukcję płytową, która osadzona jest w ościeżnicy z profili stalowych zamocowanych do ścian garażu, które stanowią mechanizm uchylania.

Bramy uchylne mogą mieć też prowadnice podsufitowe. Wyposażone są one również w sprężyny, dzięki którym wystarczy zainicjowanie ruchu i dalej brama zamyka i otwiera się sama. Podczas otwierania dolna cześć skrzydła otwiera się na zewnątrz garażu. Dla tych bram potrzeba jest dużo wolnego miejsca.